Content marketing to marketing treści, czyli działanie mające na celu regularne dostarczanie atrakcyjnych i jakościowych treści po to, by zdobyć nowego klienta i utrzymać zainteresowanie firmą. W branży rehabilitacyjnej jest on niezbędny.
Celem każdego fizjoterapeuty czy rehabilitanta jest pozyskanie klienta. Podstawą jest produkt lub oferowana usługa, której jakość ma być kartą przetargową skłaniającą do zakupu. Współczesny konsument ma jednak do wyboru szeroki wachlarz możliwości. Gabinety powstają w miastach na każdym kroku, a pandemia wymusiła ponadto zwrot w stronę poszerzenia ofert online. Konkurencja rośnie i nie śpi, a przedsiębiorcy starają się dotrzymać jej tempa. W tym właśnie miejscu pojawia się content marketing, który potrafi zmienić oblicze każdej marki.
Content marketing – praktycznie zastosowanie
Content marketing to jedna ze strategii marketingowych, opierająca się na tworzeniu unikalnych treści w odniesieniu do danego brandu. Ich celem jest utrzymanie zainteresowania u klientów, którzy są już z marką zapoznani oraz przekonanie do związania się z nią nowych. W tym przypadku brand nie stawia na pustą reklamę. Chce stworzyć coś, co będzie wartością dodaną, która umożliwi zbudowanie długotrwałych relacji z odbiorcą.
Co należy do content marketingu? Między innymi branżowe czy brandowe artykuły, podcasty, infografiki, poradniki, video, platformy edukacyjne, a także raporty. One wszystkie dostarczają nie tylko ważnych i ciekawych dla potencjalnego klienta treści, ale również delikatnie „przemycają” informacje dotyczące marki.
Fizjoterapia i rehabilitacja w świecie marketingu
Jak w każdej gałęzi biznesu, również w branży fizjoterapeutyczno-rehabilitacyjnej marketing to podstawa, a content marketing – ciekawe rozwiązanie. Współczesne czasy wymusiły na niej dostosowanie się do nowej rzeczywistości, którą były między innymi trudności w funkcjonowaniu gabinetów. To sprowokowały właścicieli czy też producentów do dodatkowego działania, wykraczającego poza ramy standardowych usług.
Content marketing a branża rehabilitacyjna – przykłady
Branża rehabilitacyjno-fijoterapeutyczna w dużej mierze opiera się na kontakcie z pacjentem. To wykonywane wspólnie ćwiczenia czy analiza stanu zdrowotnego, tak zwana „praca na żywym organizmie”. Jak więc można wykorzystać content marketing w tak specyficznym sektorze?
Przede wszystkim zyskają ci, którzy zainwestują w specjalistyczne artykuły. Wiedza fizjoterapeutów jest cenna, nie posiada jej przeciętny pacjent. Fachowe przybliżenie najważniejszych problemów czy też wskazanie nowych rozwiązań nie tylko zbuduje zaufanie do rehabilitanta (bo dzieli się wiedzą, którą ma), ale również pomoże spozycjonować biznes w wyszukiwarkach. Każda odpowiednio przygotowana pod SEO treść będzie wzbogaceniem wartości strony internetowej danego gabinetu i pozwoli na organiczne dotarcie do potencjalnego klienta.
Dobrym rozwiązaniem będzie publikowanie wartościowego video. Może ono pokazać zarówno proste ćwiczenia do wykonania w domu, jak również przedstawiać wiedzę w sposób bardziej kompleksowy, relacyjny.
Przydadzą się również pie-charty czy też infografiki, pokazujące na przykład możliwości danej terapii i jej efekty. Jest to ciekawe rozwiązanie i dość rzadko spotykanie na polskim rynku.